Blog budowlany

Prywatny blog budowlany - porady dotyczące budowy domu, wykończenia wnętrz, projektowania i pielęgnacji ogrodu.

Wodniacy, wędkarze i inni użytkownicy wody być może zastanawiali się nie jeden raz nad tym, jak zbudować pomost.  Jeżeli chcemy wykonać go z drewna, dobrze mieć udokumentowane posiadanie surowca.
Kiedyś budowano takie pomosty z pali wbijanych w dno do których przybijano deski. Problem towarzyszący "żywotności" pomostu dotyczył ewentualnej dewastacji przez wandali i naturalne jego niszczenie w zimie. Niestety, pod wpływem niskiej temperatury i zwiększonej wilgotności deski szybko butwieją i po jednym sezonie już trzeba robić generalny przegląd. Najlepszy byłby taki pomost, który wybudujemy gdy jesteśmy nad woda i zabierzemy, gdy wyjeżdżamy na dłuższy czas. Najlepszy zatem byłby pomost pływający, gdzie oprócz zakotwiczenia wystarczy dobra podłoga i ruchomy trap, aby pracował podczas fal na wodzie. Wiele jednostek wojskowych wyprzedaje swoje mienie i kupno pontonu, nawet utrzymującego czołg to nie jest duży problem. Jako ponton mogą też służyć dawne płozy rowerków wodnych. Do zbudowania pomostu najlepiej użyć deski kompozytowe do tarasów, niezniszczalne przez wilgoć i wodę. Za kotwicę wystarczy stare wiadro ze złomem zalane betonem i w zasadzie mamy prowizoryczny pomost. Dla osób skłonnych na ten cel przeznaczyć więcej pieniędzy polecamy kupno modułów do składania pomostów.



Łatwe w montażu mogą służyć do budowy mostów...




... kei:



... basenów, torów kajakowych i boisk do piłki wodnej:



... czy po prostu pływających platform:



Takie platformy umożliwiają nie tylko skoki do wody czy rekreacyjne cieszenie się pobytem na tratwie z dala od plaży, spotkać można też specjalnie wykonywane gotowe doki na skutery wodne, tak aby skuter mógł być umieszczony w takim doku bez styczności z wodą.
Platformy modułowe w zależności od producenta są oferowane w różnych segmentach cenowych. Zawierają wszelkie akcesoria przydatne do montażu od elementów skręcających moduły, drabinki, po gotowe kotwice i olinowanie. Cechuje je wysoka trwałość na temperatury, uderzenia i odkształcenia. Są w zależności od potrzeb lakierowane bądź naturalne. Łatwo dają się zmontować jak i rozmontować co umożliwia likwidację pomostu na okres zimowy i gdy jest on narażony na dewastację.
Zgodnie z przepisami nawet na małe pomosty trzeba mieć zezwolenie i opłacać corocznie dzierżawę. Potrzebna jest również opinia PZW.

Źródła zdjęć:
1. www.waterfun.pl/
2. www.magicfloat.eu/
3. www.viper-sport.pl
4. www.elplastplus.pl/
5. www.tecnomasz.otobiznes.pl/ 

Zobacz też:
Budowa turbiny wiatrowej do stawu
Beton stabilizacyjny
Czego użyć do wykończenia podłogi w patio?
Gdzie znajduje się najdłuższy w Polsce most pontonowy?

0 komentarze:

Prześlij komentarz